×

نحوه خرید میلگرد ۱۴ با ارزانترین قیمت از تولیدکننده ایرانی

دسته بندی : ریپورتاژ
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1401

نحوه خرید میلگرد 14 با ارزانترین قیمت از تولیدکننده ایرانی

میلگرد ۱۴، به دلیل استفاده‌های متنوع و زیادی که در صنعت ساختمان‌سازی دارد، برای فعالان حوزه ساختمان، اهمیت بسیار زیادی دارد. عوامل متعددی مانند وزن، آجدار یا ساده بودن، برند تولید کننده میلگرد و وضعیت بازار می‌تواند بر قیمت میلگرد ۱۴، اثرگذار باشد.

در این مقاله سعی داریم تا نحوه خرید میلگرد ۱۴ با ارزانترین قیمت از تولید کننده ایرانی را شرح دهیم. در ابتدا، به سراغ توضیح عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد می‌رویم، پس از آشنایی با این عوامل، به نحوه خرید میلگرد ۱۴، و تولید کنندگان ایرانی این کالا میپردازیم. در نهایت بهترین راه خرید ارزان این محصول را معرفی خواهیم کرد.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت میلگرد ۱۴

وزن میلگرد:

میلگردهای کلاف، به طور کلی به صورت کیلویی به فروش می‌روند و تولیدکنندگان در محاسبه وزن آن‌ها مشکلی نخواهند داشت. اما وزن میلگردهای شاخه‌ای را می‌توانید به سه روش محاسبه کنید:
۱. هر کارخانه، جدول وزنی در اختیار شما قرار خواهد داد، که در این جدول، میتوانید وزن تمام میلگردهای تولیدی را مشاهده نمایید
۲. شما می‌توانید برای محاسبه وزن، از جدول اشتال میلگرد نیز استفاده کنید
۳. یک نمونه کوچک از محصول را از فروشنده دریافت کنید، و وزن نمونه را تقسیم بر طول آن کنید. با عدد حاصله، میتوانید وزن میلگرد ۱۴ را حساب کنید

سایز میلگرد:

اینکه میلگرد ۱۴ شما، در شاخه‌های ۶ یا ۱۲ متری استاندارد تولید شود، می‌تواند اثر زیادی بر قیمت هر شاخه میلگرد داشته باشد. البته تولیدکنندگان با توجه به تقاضای بازار، میلگردهای نرمال در سایزهای ۳ تا ۱۱.۷ متر نیز تولید کرده‌اند که در صورت نیاز مصرف‌کننده، میتواند در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
به طور مثال برای اجرای میلگرد بستر نیاز به میلگردهای بستر در سایزهای متفاوت داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه میلگرد بستر چیست؟ و چه اهمیتی دارد؟ وبلاگ آهن اسپات بهترین منبع خواهد بود.

نحوه خرید میلگرد ۱۴ از تولیدکننده ایرانی

برای خرید میلگرد ۱۴، راه‌های متعددی وجود دارد. شما می‌توانید این میلگرد را از راه‌های مختلف بازرگانی تهیه کنید و هرکدام از این راه‌ها، می‌توانند نکات مثبت و منفی متعددی داشته باشند. در این بخش به بررسی این راه‌ها و معرفی بهترین راه خرید میلگرد، میپردازیم.

خرید میلگرد به صورت مستقیم از تولیدکننده:

این روش را شاید بتوان مقرون به صرفه‌ترین شیوه خرید میلگرد عنوان کرد. این روش نه تنها برای خرید میلگرد، بلکه در مورد تمامی محصولات صدق می‌کند. اما عیب اصلی این روش، حجم خرید آن است. به طور کلی، باید حجم خرید مورد نظر شما، بیشتر از یک تریلی باشد تا بتوانید بدون واسطه از تولیدکنندگان ایرانی میلگرد خود را تهیه کنید.
معایب دیگری مانند عدم عرضه محصول به صورت روزانه، مسافت طولانی، محدودیت حداقل خرید نیز باعث می‌شود تا بسیاری از فعالین صنعت ساختمان، این گزینه را در نظر نگیرند.
به طور مثال اگر میخواهید برای خرید میلگرد قائم رازی اقدام کنید و نمیخواهید در مسیر خرید از واسطه ها بیفتید، بهترین مسیر مراجعه به مرجع معتبری است که میلگرد را بدون واسطه و به صورت مستقیم به فروش برساند.

خرید میلگرد از بنگاه‌ها:

به طور سنتی، بنگاه‌هایی که در بازارهای آهن وجود دارند، گزینه مناسب برای خریداران جزئی میلگرد محسوب می‌شوند. در این بنگاه‌ها محدودیت حداقل خرید وجود ندارد و حتی خرید یک شاخه میلگرد نیز میسر است.
همچنین خرید از بنگاه‌ها، ارسال بار را در کمترین زمان ممکن و با هزینه کمتر، میسر میکند. البته، این شیوه خرید میلگرد ۱۴، معایبی مانند قیمت بالا، محدودیت در خرید حجم زیاد و همچنین محدودیت در انبارداری محصولات نیز در این روش مشاهده می‌شود که باعث میشود فعالان صنعت ساختمان به این روش اطمینان کافی را نداشته باشند

تهیه از سایت‌های خرید و مشاوره:

سایت‌های خرید و مشاوره، علاوه بر اینکه خرید با مزیت‌های خرید مستقیم از تولید کننده را در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توانند مزیت‌های خرید بنگاهی مثل امکان خرید جزئی و ارسال سریع را در اختیار شما قراردهند. این پلتفرم‌های آنلاین که در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند.

از مهمترین سایت‌های این حوزه می‌توان به آهن اسپات اشاره کرد. در آهن اسپات شما میتوانید لیست قیمت روزانه تمام تولید کنندگان میلگرد ۱۴ را ملاحظه کنید و با استفاده از خدمات مشاوره و خرید، به خرید میلگرد، بپردازید.

ارزان‌ترین میلگردهای سایز ۱۴ بازار

در حال حاضر، ارزان‌ترین میلگرد ۱۴ بازار، میلگرد A3 تولیدی کارخانه فولاد صائب تبریز است. در لیست قیمت سایت آهن‌اسپات، میلگردهای A3 کارخانه‌های ایوان غرب و فولاد لرستان نیز از نظر قیمت، در رده‌های بعدی قرار دارند.
همچنین در میلگردهای سایز ۱۴ با آج A2، میلگرد تولیدی کارخانه نورد پولاد شیراز، کمترین قیمت موجود در بازار است.
در حال حاضر، بالاترین قیمت بازار میلگرد ۱۴، مربوط به میلگرد A1 تولیدی کارخانه فولاد کویر کاشان است.
همچنین میلگرد قائم رازی که از قدیمی‌ترین و بهترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران به شمار میرود، در سایت آهن اسپات با قیمت مناسب در حال معامله است.
اما قبل از خرید میلگرد رازی، شما نیاز دارید میزان مورد نیاز میلگرد قائم رازی را برآورد و با نحوه محاسبه وزن آن آشنا شوید. میتوانید برای آشنایی با نحوه محاسبه وزن میلگرد قائم رازی، اینجا کلیک کنید.

بهترین راه برای خرید میلگرد 14 با ارزانترین قیمت از تولیدکننده ایرانی

بهترین راه برای خرید میلگرد ۱۴ با ارزانترین قیمت از تولیدکننده ایرانی

سایت آهن اسپات (Ahan spot)، به عنوان سایت مرجع اطلاع رسانی صنعت آهن، به جهت تسهیل معاملات و مبادلات تاسیس گردیده است. شما می‌توانید جهت استعلام قیمت لحظه‌ای آهن به صورت آنلاین با قیمت روز، تحلیل بازارآهن به صورت روزانه و همچنین بررسی اخبار آهن و فولاد کشور به این وبسایت مراجعه کنید.
همچنین شما می‌توانید برای خرید آهن آلات و محصولات فولادی مدنظر خود، با تضمین قیمت و کیفیت اجناس، با آهن اسپات جهت مشاوره و خرید در تماس باشید. تمام خدمات آهن اسپات به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن برای شما در دسترس خواهند بود.

چه امتیازی می دهید؟

5 / 0
[ 0 رای ]
اشتراک گذاری مطلب
برچسب ها
مطالب مشابه